Gå til innholdet

I tidsperioden 18. januar–21. februar har fosterhjemsavdelingen i Steinkjer kjørt en kampanje hvor 10 bedrifter har brukt CRUX t-skjorter, og bidratt til synlighet i lokalsamfunnet og på sosiale medier.

Fra elektro til ur og gull
-Vi inviterte med bedrifter som har vært mye i media, veletablerte firma eller som drives av kjente lokale ansikter, samt ny-etablerte bedrifter for å støtte disse. De brukte våre t-skjorter i to arbeidsdager, før de ble levert videre til neste bedrift. I tillegg satte de av en plass for våre brosjyrer og visittkort i bedriften. Med tanke på koronasituasjonen måtte vi tenkte hvordan nå folk i stuen hjemme, samtidig som man er synlig for folk ute når man er ute og gjør ærender på byen, forteller fagkonsulent Silje Iren Stensland.

Det er et bredt sammensatt utvalg av bedrifter som har inngått samarbeid. Disse er med i kampanen: Jens Hoff Garn, Steinkjer bad og våtrom, Reco skadeteknikk AS, Bjerve Ur og Gull, Steinkjer liftutleie, Inderdal Elektro, Beauty by Marte, Jannita Frisør, Chef Mathall, Hjerteknekten Cafe.

Hva får bedriftene igjen for å promotere CRUX hjem?
-Vi laget en promo av bedriftene som er lagt ut som innlegg på Facebook og Instagram. I tillegg kjørte vi stories der vi filmet fra deres arbeidsdag, og de ansatte sier litt om hvorfor de synes det er viktig å støtte vår fosterhjemsrekruttering. Noen hadde egne erfaringer med fosterhjemsarbeid og sa litt om det. Dette delte bedriftene igjen på sine sosiale plattformer.

Hvordan har responsen vært?
- Folk vet nå i større grad hvem CRUX og vi som jobber her er. Bedriftene gir gode tilbakemeldinger på økt respons på egen bedrift etter kampanjen, noe som gir mersmak til videre samarbeid. Vi opplever økt aktivitet på Facebook, flere delinger og "likes". Vi når i gjennomsnitt mellom 1000-6000 views på bedriftsinnleggene vi har lagt ut. Vi fortsetter kampanjen med flere stunts som stands, radioreklame og intervju. - Samtidig som vi ønsker at flere tar fosterhjemstesten, vil vi også bli et etablert navn på Steinkjer, og kjente fjes for folk flest. Dette kan bidra til at det er enklere for folk å ta kontakt, forteller Stensland.

Foredrag, drop-in infomøter og "Steinkjermamma"
I tillegg til t-skjortekampanjen har CRUX hjem - Steinkjer også kjørt andre aktiviteter samtidig:

  • Infomøte «Drop in» på biblioteket
  • Radioinnslag på lokalradio
  • Instagramprofilen «Steinkjermamma» fulgte oss «live» for å gi et innblikk i vår arbeidsdag og hva vi jobber med
  • Foredrag på Fredrikke Maries kvinnenettverk, hvor de også sendte rundt mikrofonen blant publikum og svarte på deres spørsmål. Her hadde de også med seg «Steinkjermamma»
  • Stand på Amfi Steinkjer
  • Utstilling på 50 talls cafe på Egge museum hvor de også kledde seg ut
  • I hvert storyinnlegg på Instagram og Facebook er det lagt en link til fosterhjemsteste.no og en CRUX-tagg. Det er betalt for «fremming» av facebookinnlegg, og blitt oppfordret til deling.

 

 

Oppdatert