Nå kan du nominere den kandidaten du mener fortjener Diakoniprisen. Den deles ut til en enkeltperson, virksomhet eller diakonal organisasjon som har utmerket seg ved sin innsats for mennesker i sårbare livssituasjoner, vært nyskapende, løftet fram diakonien eller bidratt til diakonalt samarbeid.

I 2021 gikk Diakoniprisen til Speidernes fellesorganisasjon.

Prisen består av en pengegave og en statuett laget av kunstneren Einar Stoltenberg som har fotvaskingen som motiv. Stiftelsen CRUX deler ut prisen i samarbeid med Det Norske Diakonforbund, og vinneren vil bli hedret på Diakonikonferansen 2023 på VID Oslo 10.november.

Send inn ditt forslag til årets vinner!
Forslag til kandidater med begrunnelse sendes til stiftelsen CRUX innen 16.oktober.

Juryen
Juryen består av representanter fra: Norges Kristne Råd, Kirkerådet, Det Norske Diakonforbund og stiftelsen CRUX.

Tidligere vinnere
2021: Speidernes fellesorganisasjon